İKONİON AKADEMİ | GÜNDEMDE İŞ HUKUKU

Moderatörler: Gülce Türkmen-Girayhan Ocak

İkonion Hukuk ve Kariyer Derneği olarak 29.04.2020 tarihinde Ankara Barosuna kayıtlı Sayın Avukat Orhan Fahri Başçavuşoğlu ile Gündemde İş Hukuku isimli webinar çalışmamızı gerçekleştirdik.

Bu çalışmamızda öncelikle Covid-19 sebebiyle işyerinde çalışma şartlarının değiştiği göz önünde bulundurularak hem işçinin hem de işverenin haklarının korunması adına hangi uygulamalardan yararlanılabileceği konuşuldu. Ücretli İzin Yönetmeliği çerçevesinde izin uygulamalarında işçi hakları ve işverenin yönetim hakkı uyarınca telafi çalışma yaptırılmasının sınırları incelendi. Bu süreçte işyerinde kısmi çalışma ve uzaktan çalışma uygulamalarına geçilebilmesinin koşulları tartışıldı. Özellikle kısa çalışma ödeneği konusuna değinildi. Kısa çalışma ödeneği alınmasının şartları nelerdir, ödeneğin miktarı ne kadardır, ödenek ne kadar süre ile ödenir sorularına yanıt arandı.

7244 sayılı Kanun ile 4857 sayılı İş Kanunu ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanununda yapılan değişiklikler çerçevesinde 7244 sayılı Kanun ile yürürlüğe giren fesih kısıtlaması ve kısa çalışma ödeneği hükümleri detaylı bir şekilde incelendi. Covid-19 sürecinde işçi ve işveren arasında doğabilecek uyuşmazlıkların önlenmesi ve giderilmesi hususunda 7244 sayılı Kanun hükümleri ile İş Hukuku mevzuatı birlikte değerlendirilerek uygulamaya yönelik bir çalışma gerçekleştirildi.

Gelecek akademilerde görüşmek üzere!

Metin yazarı: Stj. Av. Gülce Türkmen

40 görüntüleme